Zamieszczone przez chimek11
[O2] Sterownik silnika - błąd 17796
Zwiń
X
-
[O2] Sterownik silnika - błąd 17796
Witam,
Niedawno skonczyla mi sie gwarancja na moja O2, 1.6 FSI. Oczywiscie po 2 tyg. od jej zakonczenia musiala zaswiecic sie kontrolka EPC. Stalo sie to podczas zjezdzania z gorki i hamowania silnikiem na "trojce"...
Pierwszy objaw oprocz kontrolki to redukcja obrotow do minimalnych czyli ok. 800 i zero reakcji na pedal gazu. Po kilkuset metrach jazdy na dwojce zjechalem do zatoczki, zgasilem silnik i ponownie go uruchomilem. Tym razem mialem mozliwosc sterowania obrotami (EPC ciagle na desce) ale moc i tak byla zredukowana, zgodnie z instrukcja zalaczone awaryjne sterowanie silnikiem. Dojechalem 1,5 km do domu. Po pol godzinie wrocilem do garazu, odpalilem ponownie silnik, EPC sie swieci. Zgasilem i ponownie odpalilem "machine" i niespodzianka: EPC juz nie ma!
Dla pewnosci, chcialem zresetowac komputer aby wymusic diagnostyke i odlaczylem aku. Po jego zalaczeniu i odpaleniu motora jest git, nie ma EPC. Jazda testowa zrobiona i takze w porzo.
Pojechalem do ASO na odczytanie i skasowanie błędu, pokazalo im: "17796 - Sterownik uszkodzony, sporadycznie" (sic!). Wzieli (Plichta, Gdynia) za to 130zl., z tego co mi powiedzieli to pierwszy raz spotkali sie z takim bledem, nie maja jego opisu. Jezeli mam szczescie to byl jednorazowy blad w sofcie (cos jak zwiecha kompa), a jezeli nie i to sie powtorzy oznacza jednak fizyczne uszkodzenie kontrolera. Wymiana, wg nich kosztuje 4000zl.... Czy ktos juz sie spotkal z podobnym bledem?
Dodatkowo, jezeli chodzi o gwarancje. Czy z racji krotkiego okresu (2 tyg.) jaki uplynal od jej konca jest szansa, ze w razie wymiany Skoda zasponsoruje? Cos tam o tym wspominali w ASO ale malo wyraznie i ze szanse sa znikome...
Przepraszam za dlugi opis. Chcialem wszystko "naswietlic".
Dzieki i pozdro!LiStHoR
-
-
Szukając po necie:
17796 P1388 Internal Contr. Module drive by wire error
A to oznacza że elektroniczne sterowanie gazem źle działa.
Napisałeś że w momencie gdy się to stało to samochód zredukował obroty do wolnych, a to może oznaczać albo uszkodzony moduł potencjometryczny na pedale gazu albo uszkodzoną instalacje pomiędzy tym modułem a komputerem silnika. Może też oznaczać coś w samym sterowniku, ale w gadanie typu soft się zawiesił jak nasze pecety w domu to nie wierz.
Ponieważ nie dział Ci się to w okresie gwarancji, czyli auto przejeździło już troszkę czasu a to oznacza że soft w kompie dobrze działa.
Ja obstawiam moduł przy pedale gazu lub kable.
Dodam tylko że to co napisałem pisze z głowy czytając Twój opis i patrząc co oznacza błąd, sam posiadam O1 ale z gazem elektronicznym ale mi się coś takiego nie stało jeszcze nigdy.
Komentarz
-
-
Ha, no wlasnie, w ASO zamiast "by wire error" bylo "sporadycznie". Pozostaje kwestia czy opis znaleziony na necie pasuje do O2. Ja jak szukalem to trafialem na stronki naszych sasiadow z Germanii a ja nie qmam tego jezyka. Z tego co trafilem to bylo to: http://www.autoelektronikaonline.pl/...=195&Itemid=37 tylko, ze odczyt bledu na wydruku u mnie jest:
17796 P1388 008
Sterownik uszkodzony
Sporadycznie
Czy roznica w kolejnosci oznaczen bledu ma znaczenie?
Poza tym, jak juz pisalem stalo sie to w trakcie jazdy z gorki i hamowania silnikiem; nie uzywalem gazu...
A w kwestii gwarancji, ktos cos kiedys wywalczyl jakas chociaz duza znizke?
W kazdym razie zamierzam jeszcze dzwonic do ASO.
DziekiLiStHoR
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LiStHoRCzy roznica w kolejnosci oznaczen bledu ma znaczenie?
W podanym linku E-gas należy rozumieć Electronic-gas
008 - oznacza Sporadycznie czyli wystapiło raz albo kilka razy, ale wróciło do normy i teraz jest ok. Może to oznaczać że coś niekontaktuje. Np woda zjadła przewody lub wtyczki, lub niekontaktuje potencjometr w module przy pedale.
Oto przykład z sieci dla jakiegoś sterownika:
Address 01: Engine
Control Module Part Number: 03C 906 056 BA
Component and/or Version: MED9.5.10 G00 5697
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 00046
1 Fault Found:
17796 - Control Module Malfunction - DBW Throttle Monitoring
P1388 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
DBW - Drive By Wire
Throttle Monitoring - monitorowanie przepustnicy.
I z tego może wynikać że błąd nie jest wynikiem złego działania modułu przy pedale lub kabli, a elektronicznej przepustnicy.
Z tego co wiem czasem się brudzą i wystarczy je wyczyścić i działa dobrze, ale może ktoś bardziej znający się na tym konkretnie błędzie będzie wiedział coś więcej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yoschua008 - oznacza Sporadycznie czyli wystapiło raz albo kilka razy, ale wróciło do normy i teraz jest ok. Może to oznaczać że coś niekontaktuje. Np woda zjadła przewody lub wtyczki, lub niekontaktuje potencjometr w module przy pedale.
Przed chwila dzwonilem do ASO i powiedzieli mi, ze zrobili tylko odczyt bledu i jego kasowanie, a nie robili rozszerzonych testow wszystkich modulow aby zaoszczedzic mi "niepotrzebnych" wydatkow. :lol:
Jezeli dostane ten blad jeszcze raz to wg nich nie bedzie to przypadek i wtedy beda wszystko sprawdzac. Zastanawia mnie tylko czemu w ASO nie maja pelnego opisu tego bledu tylko "sterownik uszkodzony"...?
Zamieszczone przez yoschuaI z tego może wynikać że błąd nie jest wynikiem złego działania modułu przy pedale lub kabli, a elektronicznej przepustnicy.
Z tego co wiem czasem się brudzą i wystarczy je wyczyścić i działa dobrze, ale może ktoś bardziej znający się na tym konkretnie błędzie będzie wiedział coś więcej.
Dzieki.LiStHoR
Komentarz
-
-
[O2FL] Sterownik silnika - błąd 17796
Odgrzewam.
Przeskanowałem wczoraj z ciekawości auto VCDS 11.2 czy nie ma błędów i znalazłem coś takiego;
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (BSE) Labels: None
Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
Component: BSE S71 1.6 2VG 8459
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0044071
Shop #: WSC 73430 790 00097
VCID: 7EF7FACB5237
1 Fault Found:
17796 - Control Module Malfunction - DBW Throttle Monitoring
P1388 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Hex Value: 0x002D
Hex Value: 0x001D
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x0028
Hex Value: 0x0003
Hex Value: 0x0001
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Nie mogłem odczytać ani daty, ani przebiegu przy którym błąd wystąpił, u mnie nie zaświeciła się kontrolka silnika, a błąd w sterowniku był, więc go nie kasowałem, Pojechałem dzisiaj do kolegi przeskanować innym kablem z VCDS 10.6 i błąd zniknął. Sprawdziłem jeszcze raz swoim 11.2 i to samo błąd 17796 sam zniknął. Takie cuda na Nowy Rok. :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
leonn, Raczej któryś z Was skasował błąd być może przez przypadek. Zgadza się, że niektóre sterowniki kasują sobie błędy same, ale w sterowniku silnika to raczej nie występuje.
Jak błędu nie ma to "ALLELUJA i do przodu....."
Sprawdź za miesiąc - jak się pojawi to trzeba będzie go przeanalizować.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
Komentarz